Belföldi kirándulóhely tippjeink

Összeszedtünk néhány ismert és néhány kevésbé ismert kirándulóhelyet Magyarországon belül - mi már leteszteltük őket, és nyugodt szívvel tudjuk ajánlani. A legtöbb hely nem csak nyáron, hanem egész évben élményt tud nyújtani. Böngészd át, hátha kedvet kapsz hozzá Te is! ;)

Révfülöpi kemping:

Az egyik nyaralásunk egy Balatoni biciklitúrának indult, de hamar kiderült, hogy ehhez bizony jó kondiban kell lenni, így végül a biciklik a vonaton utaztak velünk. Így történt, hogy három nap alatt két szálláshelyen fordultunk meg – az egyik egy kemping volt, a másik egy ifjúsági szálló. Én – panellakosként hozzászokva az összkomforthoz – tartottam a kempingtől és alig vártam az ifjúsági szállót, ennek ellenére a révfülöpi kempingben, mint kiderült, sokkal kellemesebb volt megszállni, mint a másik szálláshelyen. Itt előre felállított, jól zárható sátrak vártak, amikben felegyenesedve is kényelmesen lehet mászkálni, különválasztott hálóterek, és ágyakban alhattunk, a part pedig 3 percre volt. Mivel nem én szerveztem, így bemászó bogarakra, kényelmetlen matracokra és szűk férőhelyre számítottam, úgyhogy teljesen meglepett, hogy egy kemping akár kellemes is lehet. J

Ipolytarnóc

Ipolytarnócra legelőször egy tábor keretei közt juthattam el. Nagyjából 10 éves lehettem akkoriban. Emlékszem, milyen izgatottan vártuk az idegenvezetőt, aki szép lassan, és számunkra is érthetően kalauzolt el minket a több ezer éves leletek közt, mintha csak visszamentünk volna az időben: dinoszauruszokról, mindent beborító ősóceánról és buja esőerdőkről esett szó, rengeteg érdekes, néhol egyenesen meghökkentő lelet bemutatásának kíséretében. Egyértelmű volt hát, hogy ide a családomat is szeretném elhozni. Erre néhány évvel később került sor, amikor unokatesókkal összeverődve összesen tizenketten nekivágtunk újra a kalandnak, immár külön idegenvezetés nélkül. Azóta a park sok újdonsággal gyarapodott, így még nekem is rengeteg új élményt tartogatott. Egész napos séta, hegymászás és a kalandpark után még egy jóleső vacsorát is elfogyaszthattunk a park éttermében. Jó szívvel ajánlom Ipolytarnócot mindenkinek, aki egy jót túrázna északon, ezeréves környezetben.

Dorina, marketing asszisztens

Füzér

A Zempléni-hegységben található a Füzéri vár, amely az apró falucskát híressé tette. A források szerint már a 13. század elején állt a vár és a történelem során számos funkciót betöltött: volt királyi vár, földesúri birtok, de a Szent Koronát is őrizték itt egy évig. Régebben sokkal vadregényesebb volt a meredek hegyre történő feljutás és a vár megtekintése, de az elmúlt években felújításon esett át, így könnyen megközelíthető, és különböző programok otthonává vált. Gyönyörű kilátás nyílik a környező fákkal borított dombokra és a kis falura a várból kinézve.

Szarvasi vízpart:

Szép város maga Szarvas is, és ha az üdülőtelepen sikerül bérelned, vagy kölcsönvenned egy nyaralót, az nagyon hangulatos tud lenni. Nem csak Szarvasnál, hanem a legtöbb holtágnál fantasztikus az szerintem, hogy a kert végében ott a víz, saját kis partod van, ha szerencsésebb vagy, mólóval és csónakkal együtt. Reggeltől estig lehet pancsolni, bár bevallom – a gyorsan mélyülő víz miatt én csak úszógumiba kapaszkodva mertem beljebb menni. Este, amikor a horgászok miatt már „nem ér” a fejesugrás, akkor kellemesen körbe lehet csónakázni a holtágat – persze ha kellő mennyiségű szúnyogriasztót locsoltál magadra. Ezek a nyaralók sokszor üresek, így ha hajnalig akartok kártyázni, akkor sem fog senki átkopogni a szomszédból, ha hangos lenne a társaság. J

Szálka

Szívből ajánlom annak, aki Tolna megyébe téved Szekszárd város és környékének meglátogatását. Választhatjuk a finom borok kóstolását, de lehetőségünk van a dombságban túrázni is. Utóbbi esetben az egyik legszebb közeli kirándulóhelyet érdemes választani, Szálkát. A kerékpártúrák szerelmeseinek, vagy gyalogtúrázóknak is tökéletes, több kisebb kalandos úton el lehet jutni oda. A kis falu egy szép tó mellett fekszik, körbevéve dombokkal és szép erdőkkel. A túra és a strandolás után megpihenve betérhetünk a falu központjában a vendéglőbe, ahol kóstolhatunk a borvidékről szarvast, vaddisznót, halat, vagy egyéb földi jót.

Solymári ördöglyuk:

A barlangtúra előtt egy felmérés futott végig a csapaton: ki klausztrofóbiás? Én, magamat nem tartom annak, viszont a túra első 50 méterén kiderült, hogy tériszony egy sokkal nagyobb probléma – számomra. Míg a többiek nagy nyugalommal trappoltak le a vaslépcsőkön, én két kézzel kapaszkodva mertem csak megtenni egy-egy lépcsőfokot. Ez a kellemetlen élmény után viszont teljesen megváltozott a véleményem: kúszás-mászás, kapaszkodás, kis réseken áttolni magunkat – nagyon izgalmas volt! És míg a többiek a szűkülő járatoktól tartottak, én éppen ott éreztem magam biztonságban – hát innen nem lehet leesni!  Nagyon érdekes volt a hegy gyomrában, csak fejlámpákkal világítva mászkálni. A túravezető is tapasztalt ember volt – bár maga a túra közben nem mindig tudtam elképzelni, hogy egyik helyről a másikra hogyan tudok lépni, de ő magabiztosan irányított minket. A barlangban töltött első 5 perc után arra tudtam gondolni, hogy csak élve jussak ki innen, végül úgy kúsztam ki a kijáraton, hogy ide mindenképpen vissza kell jönni.

Gemenci erdő

Baján születtem és itt is éltem 18 éven át. Bajának két szerves része van, amiről mindenkinek van egy kedves, vidám története: az egyik a halászlé, a másik Gemenc. Már egészen óvodától szerveznek utakat a szülők, óvó nénik, később a tanár nénik, vagy akár mi magunk is. És ki ne szeretne a Gemencbe járni? Van itt minden: őzek, vaddisznók, kócsagok, gyönyörű, hatalmas fák, tiszta levegő. A kora reggeli kirándulások a kedvenceim, amikor a még harmatos fűben bújó ágacskák ropognak a lábunk alatt, a lombok közt beszűrődik a reggeli napfény, és még hallani neszezni az állatokat. Aki csak erre jár, és megteheti, mindenképp ejtsen útba egy kis túrácskát, garantáltan nem fogja megbánni!

Dorina, marketin asszisztens

Balaton-felvidék tanúhegyei

Ha egy kiadós, kellemesen átmozgató túrára vágyunk, semmiképpen sem szabad kihagyni egy látogatást a festői Balaton-felvidéken. Tavaly novemberben volt szerencsém részt venni egy 20 kilométeres túrán klassz baráti csapattal. Ilyenkor már sajnos kedvenc tavunk nem a strandolókat várja, de északi partján a hegyek-dombok között rengeteg szépet láttunk. Számomra a legnagyobb élményt már a túra legelején megmászott Szent György-hegy okozta hatalmas bazaltorgonáival, amelyhez hasonlót korábban még nem láttam. Útvonalunk érintette még ezenkívül a Csobáncot, Gulácsot, illetve a Tóti-hegyet, amelyekről szintén káprázatos kilátás nyílt a medencére, néhol a Balatonra.

Katica-tanya:

Ha Kaposvár környékén jársz, semmiképp ne hagyd ki. Táborozó gyerekekkel mentem oda – és pontosan ugyanúgy élveztem az összes játékot, programot, mint ők. Nem csak kicsikre van méretezve – hihetetlen magas beltéri és kültéri csúszdák, go-kartok, hatalmas labirintusok – borzasztó kalandos és érdekes minden egyes része a parknak. Mikor már nem bírtuk a meleget, akkor beszaladtunk a vízi játszótérre, ahol minden irányból, mindenféle méretben és erőséggel ömlött ránk a hideg víz. Délután környékén elkezdtek gyülekezni a felhők – kicsit elszomorodtunk, így bementünk a beltéri játszóházba – ez volt a legjobb döntés! Míg kint leszakadt az ég, mi bent csúsztunk le a meredekebbnél meredekebb csúszdákon, aztán mikor rátaláltunk a felnőtt játszóházra, mintha egy másik világba kerültünk volna. Óriási átláthatatlan labirintus, ahol volt, hogy segítséggel kellett kitalálnom. Az ott töltött egy nap izgalmai ellenére sem sikerült mindent kipróbálnunk, de így is egy nagyon tartalmas napot tudtunk zárni.

Mecsextrém

Gyerekkorom óta rendszeresen ellátogatunk a Pécstől néhány kilométerre található Mecsextrém kalandparkba. Kicsiknek és nagyoknak is felhőtlen szórakozást, kiváló sportolási lehetőséget nyújt. Kipróbálhatjuk a játszóteret, gokartokat, bobozhatunk, de ahol mi a barátaimmal a legtöbb időt eltöltjük, az az alpesi kötélpálya. Különböző nehézségi szinteket lehet teljesíteni, de ajánlatos a kirándulásra rászánni az egész napot és megcsinálni mindet J Nagyon nagy élmény leküzdeni az akadályokat és csúszkálni a magasban a fáról-fára. A kellemes fáradtság és a sok nevetés garantált!

További híreink
Filmkritika: Annabelle- a teremtés
augusztus 16.
1 perces olvasmány

Az Annabelle 2, amely a címe alapján egy folytatás, igazából az első Annabelle film előtörténete. Olvasd el a Depósok kritikáját:
Suli vagy munka utáni lazítás Budapesten? Mutatjuk, hogy hol!
március 11.
3 perces olvasmány

A te fejedben is megfordult már a napokban, hogy milyen jó lenne eldobni a tollat a kezedből, felállni az előadásról és megpihenni kicsit a Duna parton, egy habos kávéval a kezedben?
2021 utolsó havának legjobb dolgozója Zsóri Áron!
január 12.
2 perces olvasmány

Mobil Depó
Értesülj az elsők között az új munkákról, kövesd a
Mobil-Depót a Facebookon is!