Különbségek a munkavállalók és a munkáltatók között?

A munkáltatók minden álláshirdetésben feltüntetik az elvárásaikat a jelentkezőkkel szemben.

 

Sokszor irrelevánsnak, túlzásnak vagy éppen túl kevésnek éreztétek a leírtakat az „elvárások” pontnál? Előfordult már veletek, hogy nem értettetek egyet azzal, amit a munkahelyeteken elvártak volna tőletek?


Olvassátok el cikkünket, és gondolkodjunk együtt arról, hogy miként hangolhatóak össze a cégek elvárásai a jelöltekével!
Az adott cég elveinek, céges politikájának ismerete és betartása

 

Fontos tisztában lenni azzal, hogy a cég, ahova felvételt nyertél milyen elvek mentén működik. Mik az alapértékek és mit fogalmaztak meg maguknak küldetésként. Ha úgy érzed, hogy a te értékrendednek megfelelnek ezek a kitűzött értékek, célok, akkor már jó helyen vagy! A következő fontos momentum, hogy ne csak te tartsd magad ezekhez az alapelvekhez, hanem maga a cég működését is ténylegesen ez határozza meg.

Mindenki mást akar


A munkáltatóknak és a munkavállalóknak eltérő céljaik és motivációik vannak. Ám, ha belegondolunk, akkor a cél mégis csak közös: a cég fejlődjön, profitot termeljen és sikereket érjen el. Ez a munkáltatóra és a munkavállalóra is más hatással van, de mindenképp pozitívan befolyásolja mindkét felet. Fogalmazzuk meg a közös célt és az ehhez vezető utat! Az úton pedig mindenki számára világos feladatokkal és elvárások mentén haladjunk!

 

Tiszta és nyílt kommunikáció

 

Fontos, hogy már az interjún őszintén rámutasson a HR-es kolléga az adott pozíció esetleges árnyoldalára is, azért hogy a pályázó minden szemszögből megvizsgálhassa és átláthassa a munkakört. A jelöltnek pedig fontos felmérnie, hogy számára megfelelőek-e ezek a feladatok. Ha úgy érzi, hogy mégsem ez az ő álommunkája, akkor nem kell félni a visszautasítástól, nyíltan és őszintén el kell mondani a cégnek, hogy nem szeretnénk elfogadni a felkínált lehetőséget.

Alkalmazkodás, rugalmasság

 

Már korábban említettük, hogy más a motivációja mindkét félnek. Ahhoz, hogy a munkáltatók és a munkavállalók össze tudjanak dolgozni és mindenki elégedett legyen, szükséges alkalmazkodnia mindkét félnek.

 

Például ha a cég azt szeretné, hogy a jelöltje, aki megfelelő kvalitású és tökéletesen beleillik a szervezeti kultúrába, 8 órában dolgozzon. A kiválasztott jelölt 6 órában szeretne dolgozni, mert levelező képzésen tanul és mindeközben szakdolgozatot is ír. Ha a cég mindenképp őt szeretné, akkor engednie kell az elvárásaiból és 6 órában szükséges foglalkoztatnia a munkavállalót. Hiszen ha időt és energiát fektet ebbe az emberbe, akkor a képzés elvégzése után már tud 8 órában is dolgozni és tanulmányai során elsajátított tudással is gazdagítja a céget.Értékelés, visszajelzés

 

Nem csak az segítheti a munkátokat, ha tudjátok, hogy mit várnak el tőletek, hanem az is, ha kaptok visszajelzést a teljesítményetekről. Az értékelés során kiderül, hogy milyen hibákat kell és hogyan javítani, így az elvárások és ezzel a célok is egyértelműsíthetőbbek. Az egyéni fejlesztés hozzájárul a cég jövőképének és stratégájának megvalósulásához.

 

Amennyiben vannak javaslataitok arra vonatkozóan, hogyan hozhatóak összhangba a munkavállalói és a munkáltatói elvárások, illetve, hogy mi segítené még a két félnek megértenie egymást, akkor írjátok meg nekünk!

Forrás: Klein Balázs- Klein Sándor: A szervezet lelke, EDGE 2000 Kiadó, 2. kiadás, 2005, Képek forrása: freepik.com

További híreink
10+1 szokatlan munka
július 30.
5 perces olvasmány

Vannak tipikus munkakörök, melyekkel többször lehet találkozni a hétköznapi életben, és vannak, melyekre vagy nem munkaként tekint az ember, vagy nem is akar rájuk úgy gondolni.
Május hónap dolgozója: Nagy Sándor Márton
július 01.
1 perces olvasmány

A május hónap dolgozója címet Nagy Sándor Márton nyerte el. Gratulálunk neki ezúton is!
Február hónap dolgozója Szegeden: Tóth Gábor
március 10.
5 perces olvasmány

Tóth Gábor lett a hónap dolgozója Szegeden, aki találékonyságával, szorgalmával és attitűdjével nyerte el ezt a címet.
Mobil Depó
Értesülj az elsők között az új munkákról, kövesd a
Mobil-Depót a Facebookon is!
A weboldal sütiket használ
A weboldal használatához cookie-k töltődnek le Weboldalunk cookie-kat használ. Ha ezen az oldalon jár, az azt jelenti, hogy fogadta a cookie-kat, és az élmény részesévé kíván válni. Reméljük, nincs ellenvetése.
Olvassa el a cookie-kkal kapcsolatos szabályzatunkat!